Microsoft ERP-system – det handler om digitalisering

Microsoft ERP-system – det handler om digitalisering

Med ERP-systemet Microsoft Dynamics 365 Business Central er der lagt en dagsorden for digitalisering i danske virksomheder. Programmet er et effektivt værktøj for virksomheder, når det handler om at effektivere arbejdsprocesser og digitalisere dem.

Programmet anvendes af mange tusinde danske virksomheder samt virksomheder i andre lande, og har været på markedet siden 1990’erne, hvor det gik under navnet Navision og senere Dynamics NAV.

Det er Microsoft, der står bag programmet og sørger for at udvikle det og tilføje nye funktioner samt forbedringer. Microsoft frigiver månedligt opdateringer til programmet for virksomheder, der anvender løsningen via Microsoft Azure samt hvert halve år til virksomheder, der anvender løsningen på en on-premise platform.

Integration til andre softwareprogrammer

Dynamics 365 Business Central platformen har en tæt integration til Microsofts øvrige programmer. F.eks. Excel eller det brugervenlige Power BI, som er et Business Intelligence program til at bygge sine egne rapporter med regnskabstal, statistikker og diagrammer.

Programmet fungerer også med Word, Outlook mv.

Nogle virksomheder vælger også at integrere programmet til andet software, f.eks. lagersystemer, banken, webshop mv. Det kan en erfaren ERP udvikler løse. Der findes også en række standardløsninger til Business Central indenfor f.eks. håndscannere til lager, bank, udsendelse af fakturaer, ordrer mv. som PDF, automatisering af opkrævninger mv.

Fungerer på computer, tablet og mobil

Dynamics 365 Business Central kan nemt tilgås for brugere af programmet. Du kan logge på via et link og arbejde i programmet fra en browser på computer eller tablet. Du kan også downloade en Business Central app og arbejde i programmet fra en smartphone eller tablet.

Programmet er tilpasset den enkelte medarbejder i den forstand, at der findes et rollecenter til en bogholder, en økonomichef, en direktør, en salgschef, en lagermedarbejder osv. En salgschef vil f.eks. se top-10 debitorer, målgrupper, salgsopgaver mv., når han eller hun åbner sit program. En bogholder vil se pengestrømme, kreditorer, bilag mv. Derudover kan den enkelte medarbejder tilpasse programmet ved at få vist genveje, rapporter mv. på sin startside.

Logos Consult – en anerkendt ERP-leverandør

Hvis du overvejer at anskaffe et ERP-program til din virksomhed, er konsulentvirksomheden Logos Consult en stærk leverandør på markedet. Virksomheden har siden 1997 leveret ERP løsninger til primært danske virksomheder og er kendt i branchen som en troværdig og kompetent leverandør. Flere af virksomhedens konsulenter og programmører har været i branchen i 10-15 år og derfor er det et team af ERP-konsulenter og udviklere, der har stor erfaring og ekspertise med Dynamics 365 Business Central programmet.

Flere end 1000 ERP-projekter på CV’et

Logos Consult har leveret mere end 1000 ERP-implementeringer gennem tiden, og vedligeholder og supporterer ERP løsninger hos mange forskellige danske virksomheder. Logos Consult er også kendt for at levere undervisning og bøger til programmet, og konsulentvirksomheden har skam også skrevet manualer og bøger til programmet siden 1998.